Aeroportul International Satu Mare - prezentare si imagini

Aeroportul Internațional Satu Mare (cod IATA: SUJ, cod ICAO: LRSM) este deschis traficului internațional de persoane și mărfuri. Aeroportul are un singur zbor pe zi, operat de TAROM spre București cu frecvență de luni până vineri.

Unul dintre cele mai vechi aeroporturi din România, cel din Satu Mare, a fost înfiintat la 15 octombrie 1936 printr-un Decret Regal, pe o suprafata de 600x600 metri, pe actualul amplasament al aeroclubului Samus. Un an mai târziu este finalizata constructia hangarului si a aerogarii, iar în anul 1938, dupa deschiderea oficiala, primul avion care a aterizat pe noul aeroport a fost de tipul Junkers 34, care a efectuat un zbor pe ruta Cluj-Satu Mare-Oradea-Cluj. Pâna în anul 1940, pe noul aeroport opereaza avioane ale companiei LARES (Linii Române Aeriene Exploatate de Stat), cu zboruri zilnice de pasageri, marfa si posta. Avioanele utilizate în aceasta perioada au fost de tipul Junkers 13, Junkers 34, Avia-Fokker, Lockheed Electra si altele din cele mai moderne ale vremii. În anul 1940, dupa ocupatia hortysta, activitatea se întrerupe.
In anul 1946 aeroportul se redeschide timp de trei ani, iar apoi, dupa ce sta închis timp de noua ani, se redeschide, odata cu înfiintarea companiei TAROM, aici operând curse regulate de la Bucuresti, cu avioane Li 2 si IL 14. În anul 1973 începe construirea pistei betonate de 2500x60 metri care se inaugureaza în 1975, pe care pot ateriza si de pe care pot decola orice tip de avioane cu exceptia Concorde si Boeing Jumbo, iar actuala aerogara se construieste între anii 1980-1982. Pe noul aeroport opereaza curse regulate Satu Mare-Bucuresti si Satu Mare-Constanta, cu avioane de tipul AN24, IL 18 si BAC 1-11, dar si zboruri postale, militare si utilitare. Traficul extern se face cu curse charter externe, în special vara, cu turistii din tarile nordice pentru Baile Felix, cu avioane moderne de tip IL 18, BAC 1-11, TU 154. În 1996 este declarat aeroport deschis traficului indernational. Din 01.06.1997, Aeroportul International Satu Mare adera ca si membru permanent în Consiliul International al Aeroporturilor, organizatie mondiala cu sediul la Geneva, Elvetia.
Dupa anul 1989 din structura aeroportului se desprind ca activitati conexe alimentarea cu carburanti (Romar Fuel) si dirijarea traficului aerian (ROMATSA). În iunie 1998, dupa ce Aeroportul devine international între orele 7-19, se inaugureaza prima cursa regulata externa Bucuresti-Satu Mare-New York si retur, cu avioanele Airbus A 310, din aprilie 1999, cursa Bucuresti-Satu Mare-Chicago si retur, cu escala la Amsterdam, iar din luna iunie, cu escala la Montreal, cea de-a doua fiind desfiintata 7 luni mai târziu.

În plus în perioada mai-noiembrie 2000, compania GRIVCO Air opereaza de doua ori pe saptamâna pe ruta Sibiu-Satu Mare-Brescia (Italia) si retur, cu aeronavele YAK 40. În noiembrie 2000, din aceleasi motive se desfiinteaza si cursele de New York si Brescia, desi erau la fel de rentabile ca si cele de Chicago.

Sursa informatiei prezentate