Circuitul Nürburgring - prezentare si imagini

Fără îndoială printre cele mai prestigioase circuite de curse ale istoriei, vechiul Nurburgring era ca o cursă de roller-coaster de 14 mile, prin dealurile împădurite din vestul Germaniei, nu departe de graniţa cu Belgia. Ideea circuitului a apărut în anii `20 din partea Dr. Kreutz, conducătorul districtului local, care simţea că o astfel de construcţie ar reduce rata şomajului şi ar promova turismul, şi ar mai oferi o locaţie de testare pentru industria germană de maşini. Ideea a primit aprobarea din partea Guvernului german, care a oferit cele 15,000,000 mărci (DM) ca fonduri necesare pentru proiect.

Noul circuit era alcătuit din două trasee separate, Nordschleife şi Sudschleife, sau bucla nordică şi sudică. Aceste trasee puteau fi utilizate separat sau combinate pentru a crea un circuit mare, cu standurile şi tribunele fiind localizate la întâlnirea celor două circuite, la mijloc. Primul Mare Premiu al Germaniei găzduit de Nurburgring a avut loc în 1927 şi a fost câştigat de Otto Merz, într-un Mercedes, în faţa a 100,000 de fani.
Istoria circuitului este încărcată cu mari victorii din partea legendelor sportului, incluzându-i pe Nuvolari, Fangio şi Jackie Stewart. Odată cu trecerea anilor însă, îngrijorările privind securitatea creşteau, iar transmisia TV a devenit o problemă, fiind mult prea scumpă instalarea camerelor pentru a acoperi întregul circuit.

Legendarul pilot austriac Niki Lauda a cerut piloţilor să boicoteze cursa din 1976 pe motive de siguranţă. Într-o turnură tristă a evenimentelor, ceilalţi piloţi au votat împotriva lui şi cursa a avut loc. Lauda a suferit un accident şi a suferit arsuri grave, forţând forul organizator să retragă licenţa F1 pentru Nurburgring. Vechiul circuit a găzduit ultimul eveniment internaţional în 1982 – o cursă de 1000km.
Noul Nurburgring a avut parte de primul Mare Premiu de Formula 1 în 1984, o cursă numită „Marele Premiu al Europei”, Hockenheim găzduind acum Marele Premiu al Germaniei. Cursa a fost câştigată de Prost într-un McLaren, dar mulţi încă plângeau pierderea vechiului circuit. Noul circuit nu a devenit un eveniment obişnuit pe calendarul Formulei 1 până la ascensiunea lui Michael Schumacher, un tânăr din zonă, care a făcut presiuni în repetate rânduri pentru includerea sa.

Comentând despre experienţele oferite de vechiul circuit, legenda sportului cu motor Jackie Stewart a spus – „Nimic nu îmi dădea mai multă satisfacţie decât o victorie la Nurburgring, şi totuşi, mereu îmi era teamă”.

Circuitul gazduieste numeroase competitii auto-moto si este deschis pe parcursul anului pentru oricine doreste sa-si testeze abilitatile de pilot, cu propria sa masina.

Sursa informatiei prezentate