Rezervoarele alpine Kaprun - prezentare si imagini

Chiar daca planurile nu erau complete, iar zona exacta a constructiei nu era stabilita, proiectul "Tauern Power Plant" exista din 1938. Lucrarile de construcţie au fost dublate in anii războiului. Condiţiile dure de lucru, timpul nefavorabil, avalansele si viata din lagarele de munca, si-au lasat amprenta pe "barbatii si femeile din Kaprun".

In ciuda penuriei tot mai mari de materiale de constructii, prima masina din centrala Kaprun Hauptstufe si un rezervor auxiliar, au putut fi puse in functiune in septembrie 1944. Bazandu-se pe activitatea centralei principale, lucrarile au fost reluate in 1947. Zidul de 120 m arcuit al barajului Limberg a fost finalizat in septembrie 1951, iar centrala electrica Kaprun Hauptstufe, in cele din urma a fost comandata in 1952.

Lucrarile la centrala electrica Kaprun Oberstufe au inceput in 1950. Barajele Mooser si Drossen de la rezervoarele Mooserboden, rezervorul Margeritze, centrala Oberstufe si tunelul de legatura Moll de 12 km lungime, au fost finalizate toate de 1955.

Lucrarile lor cu privire la locul de munca, iubirea, lupta si viata pe santier in Tal Kapruner, au creat un mit pentru romancieri si realizatori de film despre acele vremuri, care inca exista in ziua de azi.

Se poate ajunge la Mooserboden Reservoir, cel mai mare rezervor din Europa deschis ecologic, cu un lift inclinat si autocare moderne. Lifturile inclinate pot transporta sarcini foarte mari si pot depasi pante extreme. Cea mai abrupta panta cu lift inclinat este Lärchwand. Participand la una din excursii, veti deveni familiarizati cu "viata din interiorul unui baraj".

Bucurati-va de vederea superba a Grupului Glockner si Hohe Tauern National Park, de pe terasa insorita a restaurantului muntelui Mooserboden.

Pentru a ajunge sus la baraje si la cele 2 lacuri, traseul este alcatuit din 3 parti: mai intai se iau autocarele - se merge putin prin padure, apoi se intra intr-un tunel de piatra (fiecare tunel are un numar, iar la intrare se poate vedea exact ce lungime are), in partea a doua veti urca muntele cu cel mai mare lift in diagonala din Europa - poate urca greutati de cateva tone, iar in cea de-a treia parte alte autocare va vor lua de unde v-a lasat liftul - cu acestea veti intra intr-un tunel de piatra, foarte ingust de aceasta data. Toate cele 3 parti ale urcarii sunt perfect sincronizate.

La iesire, dupa cateva minute, veti putea admira primul lac de acumulare. Versantii din jur au zapada tot timpul anului, iar apa este de un albastru fantastic.

Veti continua urcarea catre barajul de sus (alcatuit de fapt din 2 baraje mai micute) - lacul superior are o culoare superba si este putin mai mare.

Ajunsi sus, puteti admira superba panorama. Exista doua terase mari unde va puteti relaxa si va puteti plimba pe cele doua baraje care compun barajul superior.




Sursa informatiei prezentate